Jak dodawać produkty grupowe i wykorzystać up-sell oraz cross-sell?
Chcesz się dowiedzieć jak wstawiać produkty powiązane „cross-sell” i dodawać produkty grupowe, czyli pakiety?
Przede wszystkim najpierw wyjaśnię czym jest produkt grupowy. Jest to propozycja zakupu kilku produktów w jednej ofercie, na jednej stronie. Na cenę produktu grupowego składają się ceny poszczególnych produktów wchodzących w skład produktu grupowego. Klient na stronie produktu grupowego może wybrać które i ile poszczególnych produktów produktu grupowego chce zakupić.
Oznacza to, że produkt grupowy nie ma jednej stałej ceny i nie jest to pakiet promocyjny, a co najwyżej pakiet kilku produktów, które klient sam sobie dobiera.
Oto co po kolei musisz zrobić, aby wykorzystać mechanizm produtku grupowego. Przy okazji wyjaśniam na czym polega i jak zastosować up-sell i cross-sell.
1. Tworzysz produkt, który będzie będzie składać się z poszczególnych pojedynczych produktów (które już wcześniej musisz mieć gotowe). Musisz wybrać typ produktu jako grupowy.
2. W pojedynczych produktach przechodzisz do zakładki „Powiązane produkty” i wybierasz w „Grupowanie” ten stworzony wcześniej produkt grupowy. Dzięki temu w koszyku pojawi się informacj, że produkt jest częścią pakietu.
Uwaga! Częścią produktu grupowego może się stać tylko produkt prosty (nie może to być np. produkt z wariantami).
3. Przy okazji warto wykorzystać „Up-sell”, w tej samej zakładce wybierając też ten produkt grupowy. Dzięki temu ten produkt grupowy pojawi się jako propozycja na dole tego produktu.
4. W tej samej zakładce możesz też dodać w „Cross-sell” produkty dodatkowe, na podstawie danego produktu. te produkty będą pojawiać w koszyku jako propozycja ich dodania.
5. Na końcu kliknij „Zaktualizuj” aby zapisać zmiany.
Oczywiście up-sell i cross-sell możesz stosować z dowolnymi produktami, niekoniecznie produktami grupowymi.
No comments yet.