Dostosowanie sklepu do nowych przepisów obowiązujących od 25 grudnia 2014
25 grudnia 2014 r. wchodzą w życie nowe przepisy, które dostosowują polskie przepisy do przepisów unijnych w zakresie handlu w internecie. W niniejszym nagraniu przybliżyłem na czym polegają te zmiany i w jaki sposób należy je uwzględnić na swoich stronach internetowych.
Niektóre wymagania określone w nowych przepisach są już spełniane przez sklepy internetowe. Jednak często ich brakuje na zwykłych stronach, które zawierają jedynie formularz zamówieniowy.
- Przed złożeniem zamówienia klient musi mieć przedstawione co zamawia i za ile, łącznie ze wszystkimi kosztami (np. wysyłki).
- Po złożeniu zamówienia klient musi otrzymać trwałe potwierdzenie swojego zamówienia (np. w postaci emaila).
Większość sklepów internetowych zawiera regulamin, jednak jak dotąd nie wszystkie stosowały wymóg jego akceptacji przez kliknięcie w checkbox. Od 25 grudnia 2014 r. na stronie zamówienia wymagane jest:
- Aktywna akceptacja regulaminu (np. przez kliknięcie w checkbox).
- Tekst przycisku musi jednoznacznie informować o tym, że składane zamówienie jest z koniecznością zapłaty.
- Na stronie zamówienia klient musi zostać poinformowany o zasadach zwrotu produktów.
Ten ostatni punkt najprościej można zrobić dodając na stronie z zamówieniem następującego tekstu z kodem HTML:
Z towaru zakupionego w naszym sklepie można zrezygnować (odstąpić od zawarcia umowy) zgodnie z <a title="Zasady odstąpienia od umowy zawartej na odległość" href="/sklep/regulamin/#odstapienie" target="_blank"> Zasadami odstąpienia od umowy zawartej na odległość</a>.
To są ogólne zalecenia. Szczegóły powinieneś uzgodnić z prawnikiem. W nowych przepisach są bowiem zalecenia, które dotyczą tylko niektórych branż. Oto co musisz szczególnie zweryfikować:
- Treść regulaminu dostosowana do tego co sprzedajesz
- Procedura zwrotu produktów
Dodam jeszcze, że jedną ze zmian, która dotyczy wszystkich, jest wydłużenie terminu zwrotu produktów bez podania przyczyny z 10 do 14 dni.
Jeśli potrzebujesz pomocy pisz na nasz email pomocy.
No comments yet.