W jaki sposób zamówienia zmieniają się z „przetworzone” na „odwołane”?
Otrzymaliśmy takie zapytanie:
Pisał do mnie Pan, który zapłacił za książkę, ale nie doszła do niego przesyłka. Sprawdziłam to zamówienie i zobaczyłam, że jest anulowane, dlatego go nie zrealizowałam. Jak to się stało?
W takiej sytuacji można sprawdzić co się po kolei działo, że status zamówienia jest taki, a nie inny. Można to sprawdzić edutując zamówienie w uwagach do zamówienia. Widać tam między innymi jak i kiedy zmieniał się status zamówienia. Z tego przykładu wynika, że klient zapłacił 2 listopada przez PayU, a 5 listopada status zamówienia został zmieniony na „odwołano”. Widoczna informacja wskazuje, że to zostało zmienione przez PayU. Możliwe, że z jakiegoś powodu środki zostały zwrócone do klienta, np. okazało się, że na karcie kredytowej klienta nie ma wystarczających środków. Dlatego nalezy teraz sprawdzić w PayU co się stało z tą transakcją. Tam powinna być informacja dlaczego zostało to anulowane.
W tym przypadku widać, że sa dwie transakcje o tym samym numerze. Jedna została zakończoona poprawnie, a druga anulowana. Stąd problem (dodatkowo sprawdziliśmy, że obie transakcje faktycznie dotyczą tego samego klienta, vo można zobaczyć klikając na link w kolumnie „Opis”). W tej sytuacji w sumie coś poszło nie tak i widać pieniadze wpłynęły, a błędnie PayU przekazało status do zamówienia.
Należy więc zamówienie wysłać do klienta, a do PayU zgłosić, że taki oto problem się pojawił, aby to sprawdzili na przyszłość. Warto też zgłosić do producenta wtyczki integrującej z PayU, aby sprawdzić czy wszystko we wtyczce jest dobrze.
No comments yet.