Blog

Jak dodawać produkty grupowe i wykorzystać up-sell oraz cross-sell?

Chcesz się dowiedzieć jak wstawiać produkty powiązane „cross-sell” i dodawać produkty grupowe, czyli pakiety?

Przede wszystkim najpierw wyjaśnię czym jest produkt grupowy. Jest to propozycja zakupu kilku produktów w jednej ofercie, na jednej stronie. Na cenę produktu grupowego składają się ceny poszczególnych produktów wchodzących w skład produktu grupowego. Klient na stronie produktu grupowego może wybrać które i ile poszczególnych produktów produktu grupowego chce zakupić.

Oferta produktu grupowego

Oznacza to, że produkt grupowy nie ma jednej stałej ceny i nie jest to pakiet promocyjny, a co najwyżej pakiet kilku produktów, które klient sam sobie dobiera.

Oto co po kolei musisz zrobić, aby wykorzystać mechanizm produtku grupowego. Przy okazji wyjaśniam na czym polega i jak zastosować up-sell i cross-sell.

1. Tworzysz produkt, który będzie będzie składać się z poszczególnych pojedynczych produktów (które już wcześniej musisz mieć gotowe). Musisz wybrać typ produktu jako grupowy.

Produkt grupowy

Powiązane produkty2. W pojedynczych produktach przechodzisz do zakładki „Powiązane produkty” i wybierasz w „Grupowanie” ten stworzony wcześniej produkt grupowy. Dzięki temu w koszyku pojawi się informacj, że produkt jest częścią pakietu.

Dodanie do koszyka produktu będącego czeęścia-produktu grupowego

Uwaga! Częścią produktu grupowego może się stać tylko produkt prosty (nie może to być np. produkt z wariantami).

3. Przy okazji warto wykorzystać „Up-sell”, w tej samej zakładce wybierając też ten produkt grupowy. Dzięki temu ten produkt grupowy pojawi się jako propozycja na dole tego produktu.

Mozesz lubić także

4. W tej samej zakładce możesz też dodać w „Cross-sell” produkty dodatkowe, na podstawie danego produktu. te produkty będą pojawiać w koszyku jako propozycja ich dodania.

Mozesz być zainteresowany także

5. Na końcu kliknij „Zaktualizuj” aby zapisać zmiany.

Zaktualizuj

Oczywiście up-sell i cross-sell możesz stosować z dowolnymi produktami, niekoniecznie produktami grupowymi.

 

Tags: , , , ,

No comments yet.

Dodaj komentarz