Blog

Not provided w Google Analytics

Otrzymaliśmy takie zapytanie:

Na moim koncie Google Analytics ponad 95% ruchu jest o nie znajomym słowie kluczowym (not provided). Jak to możliwe?

Not provided w Google Analytics

Narzędza wyszukiwania w internecie od pewnego czasu coraz bardziej dbają o prywatność ich użytkowników. Z tego powodu coraz mniej informacji o ich zachowaniach trafia do firm trzecich. A takimi odbiorcami jesteśmy właśnie my, użytkownicy statystyk Google Analytics.

Coraz więcej ruchu w Google jest z kont zalogowanych użytkowników. Informacje o wyszukiwaniach zalogowanych użytkowników wyszukiwarki nie są podawane dalej. Zapewnia to użytkownikom Google więcej prywatności, ale niestety my w wynikach wyszukiwaniach nie mamy już danych o tym czego szukają trafiający na nasze strony zalogowani użytkownicy wyszukiwarki.

Przeglądarki internetowe wprowadzają kodowanie przekazywanych informacji. Jeśli użytkownik korzysta ze strony szyfrowanej Google, a większość z nas tak właśnie robi (czyli adres automatycznie zamienia się ze zwykłedo adresu na adres poprzedzony https), to dane o wyszukiwanych frazach nie są rejestrowane przez Google Analytics.

Jeśli chodzi o Google Analytics pozostaje nam więc niestety analiza coraz mniejszej ilości informacji o wyszukiwanych frazach. Są co prawda inne metody badania fraz, ale to już temat na inny artykuł.

 

Tags: ,

No comments yet.

Dodaj komentarz